Kłodnica - Kościół pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa
Obraz Chrzest Chrystusa w Jordanie
Obraz prostokątny w drewnianych złoconych ramach. Umieszczony na ścianie północnej pod łukiem tęczowym. Przedstawia scenę udzielenia chrztu Jezusowi w rzece Jordan przez Jana zwanego później Chrzcicielem. Chrystus jako młodzieniec stoi w płytkiej wodzie rzeki ukazanej frontalnie, z szeroko rozłożonymi rękami, przepasany białym prześcieradłem, zawiązanym z prawej strony. Wokół głowy świetlisty nimb. Z lewej strony na kamieniu ustawiony odziany w wielbłądzią skórę i czerwoną szatę święty Jan Chrzciciel, polewając prawą ręką głowę Chrystusa, w lewej trzyma wysoki krzyż. Nad głową Chrystusa gołębica w glorii - jako symbol zesłania Ducha Świętego. Przedstawienie mało realistyczne w sposobie opracowania sceny, modelunku postaci i kolorystyce, posiada cechy malarstwa naiwnego realizmu.
Nazwa/tytuł obiektu | Obraz Chrzest Chrystusa w Jordanie. |
---|---|
Rodzaj | obraz |
Czas powstania | pierwsze ćwierćwiecze XX wieku |
Styl | ludowy |
Autor/wytwórca | Nieznany |
Materiał | olej na płótnie |
Technika | olej na płótnie |
Wymiary | 210 cm x 95 cm. |
Ilość | 1 |
Właściciel obiektu | Parafia rzymsko-katolicka p.w. Najświętszego Serca Jezusowego |
Informacja o uregulowaniu autorskich praw majątkowych | Parafia rzymsko-katolicka p.w. Najświętszego Serca Jezusowego |
Opis | obraz prostokątny w drewnianych złoconych ramach. Umieszczony na ścianie północnej pod łukiem tęczowym. Przedstawia scenę udzielenia chrztu Jezusowi w rzece Jordan przez Jana zwanego później Chrzcicielem. Chrystus jako młodzieniec stoi w płytkiej wodzie rzeki ukazanej frontalnie, z szeroko rozłożonymi rękami, przepasany białym prześcieradłem, zawiązanym z prawej strony. Wokół głowy świetlisty nimb. Z lewej strony na kamieniu ustawiony odziany w wielbłądzią skórę i czerwoną szatę święty Jan Chrzciciel, polewając prawą ręką głowę Chrystusa, w lewej trzyma wysoki krzyż. Nad głową Chrystusa gołębica w glorii - jako symbol zesłania Ducha Świętego. Przedstawienie mało realistyczne w sposobie opracowania sceny, modelunku postaci i kolorystyce, posiada cechy malarstwa naiwnego realizmu. |