Michów - Kościół pw. Wniebowzięcia NMP
Ołtarz Główny
Ołtarz przyścienny, w tle trójbocznie zamkniętego prezbiterium. Nastawa jednopolowa, flankowana parą wolnostojących kolumn. w interkolumniach posągi Świętego Piotra i Pawła. Pole środkowe ujęte parą kolumn podobnych tym ze skrajów. Kolumny na wspólnym cokole. Nasada ma kształt przerywanego tympanonu w tympanonie spływowy szczyt, w którym tondo obrazu Matki Boskiej Bolesnej. Na konsolach przerwanego tympanonu i na impostach kolumn skrajnych figury aniołów rozwieszających draperie. Na mesie skrzyniowej w malowanym antependium tabernakulum i tron. W polu głównym obrazy Ukrzyżowania i Matki Boskiej Częstochowskiej z końca XIX wieku. Tło w kolorze kości, partie snycerskie i część olistwienia złocone. W obu górnych narożach pola rzeźby dwóch uskrzydlonych głów z około połowy XVIII wieku.
Nazwa/tytuł |
Ołtarz Główny |
Rodzaj |
- |
Czas powstania |
1880 rok |
Styl |
Neobarok |
Autor |
Adam Mrowiński |
Materiał |
drewno rzeźbione, malowane olejno, złocone |
Technika |
- |
Wymiary |
733 x 650 cm |
liczba obiektów |
1 |
Właściciel |
Kościół pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Michowie |
Informacja o uregulowaniu autorskich praw majątkowych |
Kościół pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Michowie |
opis |
Ołtarz przyścienny, w tle trójbocznie zamkniętego prezbiterium. Nastawa jednopolowa, flankowana parą wolnostojących kolumn. w interkolumniach posągi Świętego Piotra i Pawła. Pole środkowe ujęte parą kolumn podobnych tym ze skrajów. Kolumny na wspólnym cokole. Nasada ma kształt przerywanego tympanonu w tympanonie spływowy szczyt, w którym tondo obrazu Matki Boskiej Bolesnej. Na konsolach przerwanego tympanonu i na impostach kolumn skrajnych figury aniołów rozwieszających draperie. Na mesie skrzyniowej w malowanym antependium tabernakulum i tron. W polu głównym obrazy Ukrzyżowania i Matki Boskiej Częstochowskiej z końca XIX wieku. Tło w kolorze kości, partie snycerskie i część olistwienia złocone. W obu górnych narożach pola rzeźby dwóch uskrzydlonych głów z około połowy XVIII wieku. |