Puchaczów - Kościół pw. Wniebowzięcia NMP
Malowidła ścienne – Gurty sklepienne nawy
Dekoracja malarska gurtów w sklepiennych nawy w tle szaro-różowym, powtarzająca się: lustra ujęte półwałkiem wychodzącym obustronnie ponad gzymsem z rozbudowanych nerkowatych wazonów z bukietami liściasto-kwiatowymi, ustawionych na kostkowych walutach cokołach z mięsistym liściem akantu u dołu; po bokach symetryczna oprawa zawierającej się widzi mięsistego akantu przechodzącej w małżowinę lustra symetrycznie przerywane trzema rezerwami trójdzielnymi obwiedzionymi wicią z motywem małżowinowym, akantowymi i kogucimi grzebieniami; prostokątne pola środkowe z elementami symbolicznymi i akantowymi walutowymi uszami po bokach. Na osiach długie festony liściasto-kwiatowe: przy środkowych rezerwach obustronnie, przy bocznych od strony gzymsu. Kartusze i wić ciepłoszara, ochrowa i ugrowa, festtony w odcieniach oliwkowej zieleni, różu, czerwieni i błękitu. W rezerwach od zachodu: gurt 1 – lilie wieńców, ukrzyżowany serce z kotwicą, korona na poduszce ze skrzyżowanymi palmami; gurt 2 – drzewko oliwne lub pomarańczowe, Baranek Boży z palmą, wieloryb(?); gurt 3 - serce gorejące wazon z bukietem kwiatów, wieczna lampa; gurt 4 – drzewo oliwne lub pomarańczowe, klucze z berłem, Alfa i Omega na koronowanym sześcianie i napis a arx centium(?); gurt- 5 ryba na krzyżu inicjały Chrystusa – przekreślony x Alfa i Omega przy kotwicy; gurt 6 – około opatrzności,gołębica Ducha Świętego, dłoń wskazująca na krzyż.
Nazwa/tytuł |
Malowidła ścienne – Gurty sklepienne nawy |
Rodzaj |
- |
Czas powstania |
1914 rok |
Styl |
eklektyzm |
Autor |
- |
Materiał |
Farby temperowe |
Technika |
malarskie |
Wymiary |
- |
liczba obiektów |
4 |
Właściciel |
Kościół pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Puchaczowie |
Informacja o uregulowaniu autorskich praw majątkowych |
Kościół pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Puchaczowie |
opis |
Dekoracja malarska gurtów w sklepiennych nawy w tle szaro-różowym, powtarzająca się: lustra ujęte półwałkiem wychodzącym obustronnie ponad gzymsem z rozbudowanych nerkowatych wazonów z bukietami liściasto-kwiatowymi, ustawionych na kostkowych walutach cokołach z mięsistym liściem akantu u dołu; po bokach symetryczna oprawa zawierającej się widzi mięsistego akantu przechodzącej w małżowinę lustra symetrycznie przerywane trzema rezerwami trójdzielnymi obwiedzionymi wicią z motywem małżowinowym, akantowymi i kogucimi grzebieniami; prostokątne pola środkowe z elementami symbolicznymi i akantowymi walutowymi uszami po bokach. Na osiach długie festony liściasto-kwiatowe: przy środkowych rezerwach obustronnie, przy bocznych od strony gzymsu. Kartusze i wić ciepłoszara, ochrowa i ugrowa, festtony w odcieniach oliwkowej zieleni, różu, czerwieni i błękitu. W rezerwach od zachodu: gurt 1 – lilie wieńców, ukrzyżowany serce z kotwicą, korona na poduszce ze skrzyżowanymi palmami; gurt 2 – drzewko oliwne lub pomarańczowe, Baranek Boży z palmą, wieloryb(?); gurt 3 - serce gorejące wazon z bukietem kwiatów, wieczna lampa; gurt 4 – drzewo oliwne lub pomarańczowe, klucze z berłem, Alfa i Omega na koronowanym sześcianie i napis a arx centium(?); gurt- 5 ryba na krzyżu inicjały Chrystusa – przekreślony x Alfa i Omega przy kotwicy; gurt 6 – około opatrzności,gołębica Ducha Świętego, dłoń wskazująca na krzyż. |