Lublin - Kościół pw. św. Wojciecha
Obraz - Wniebowstąpienie
Obraz Wniebowstąpienie stanowi jeden z elementów cyklu obrazów przedstawiających Tajemnice Różańcowe, wchodzący w skład części czwartej - Chwalebnej. Kompozycja symetryczna, wielopostaciowa, przedstawiona na tle szaroniebieskich, skłębionych obłoków. Na pierwszym planie widoczny jest Chrystus na szczycie góry, unoszący się w powietrzu z szeroko rozłożonymi rękoma. Ubrany jest w granatowa szatę oraz rozwiany, czerwony płaszcz, przełożony przez lewe ramię. W stóp wzniesienia klęczy, wpatrzony w Chrystusa i odwrócony tyłem do widza św. Piotr, również z szeroko rozłożonymi rękoma. Ubrany jest w podobny strój jak Chrystus, jedynie płaszcz ma w Żółtym kolorze. Po lewej stronie kompozycji widoczna jest Maria stojąca w towarzystwie św. Jana oraz części niezidentyfikowanych apostołów, natomiast pozostali apostołowie zgrupowani są po prawej stronie obrazu. Kolorystyka obrazu ciepła, zdominowana przez czerwień w różnych odcieniach, przełamana szarościami.
Nazwa/tytuł |
Obraz - Wniebowstąpienie |
Rodzaj |
- |
Czas powstania |
pierwsza połowa XVII wieku |
Styl |
późny renesans |
Autor |
- |
Materiał |
olej, płótno |
Technika |
malarskie |
Wymiary |
średnica 70 cm |
liczba obiektów |
1 |
Właściciel |
Kościół rektoralny pw. św. Wojciecha w Lublinie |
Informacja o uregulowaniu autorskich praw majątkowych |
Kościół rektoralny pw. św. Wojciecha w Lublinie |
opis |
Obraz Wniebowstąpienie stanowi jeden z elementów cyklu obrazów przedstawiających Tajemnice Różańcowe, wchodzący w skład części czwartej - Chwalebnej. Kompozycja symetryczna, wielopostaciowa, przedstawiona na tle szaroniebieskich, skłębionych obłoków. Na pierwszym planie widoczny jest Chrystus na szczycie góry, unoszący się w powietrzu z szeroko rozłożonymi rękoma. Ubrany jest w granatowa szatę oraz rozwiany, czerwony płaszcz, przełożony przez lewe ramię. W stóp wzniesienia klęczy, wpatrzony w Chrystusa i odwrócony tyłem do widza św. Piotr, również z szeroko rozłożonymi rękoma. Ubrany jest w podobny strój jak Chrystus, jedynie płaszcz ma w Żółtym kolorze. Po lewej stronie kompozycji widoczna jest Maria stojąca w towarzystwie św. Jana oraz części niezidentyfikowanych apostołów, natomiast pozostali apostołowie zgrupowani są po prawej stronie obrazu. Kolorystyka obrazu ciepła, zdominowana przez czerwień w różnych odcieniach, przełamana szarościami. |